سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که سپاس نیکى تو را نگزارد ، مبادا به نیکویى کردنت بى‏رغبت گرداند ، چه بود که کسى تو را بدان نیکى سپاس دارد که سودى از آن برندارد ، و بود که از سپاس سپاسگزار بیابى بیش از تباه کرده کافر نعمت غدار ، « و خدا نیکوکاران را دوست مى‏دارد . » [نهج البلاغه]
پنج شنبه 103 فروردین 9: امروز
تصاویر: پرتاب موفق موشک سجیل 2
همزمان با سفر استانی هیئت دولت به سمنان صبح امروز چهارشنبه موشک سجیل دو با موفقیت پرتاب شد.



 نوشته شده توسط عبدالصالح در چهارشنبه 88/2/30 و ساعت 11:3 عصر | نظرات دیگران()
پرونده فعالیتهای موشکی جمهوری اسلامی
امروزه موشک بعنوان توانی بازدارنده یکی از مؤلفه های قدرت در عرصه جهانی محسوب می شود. موشک ها با توجه به برد، قدرت تخریب، نوع کلاهک و سیستم هدایتی به گونه های مختلفی طبقه بندی می شوند که از نمونه های پرکاربرد آنها می توان به موشک های کروز و بالستیک اشاره کرد. در حال حاضر موشک بعنوان سلاحی تاکتیکی و استراتژیک بوسیله قدرت های بزرگ منطقه ای و جهانی در تعاملات بین المللی مورد استفاده یا سوء استفاده قرار می گیرد. 

از جنگ دوم جهانی که آلمان نازی اولین موشک عملیاتی جهان یعنی V-2 را به لندن شلیک کرد، رقابت تسلیحاتی وارد عصر جدیدی شد و بازیگری نوظهور اما قدرتمند پا به عرصه نهاد. گرچه V-2 های سنگین آلمانی از دقت کمی برخوردار بودند و تعداد قابل توجهی نیز توسط پدافند و نیروی هوایی بریتانیا ساقط گشت، اما قدرت های بزرگ به اهمیت این کالای استراتژیک پی برده و پس از اتمام جنگ به سرعت تحقیق و سرمایه گذاری در این زمینه را آغاز نمودند. یکی از کشورهای پیشرو در زمینه فناوری موشکی اتحاد جماهیر شوروی بود. این کشور در دوران جنگ سرد سرمایه گذاری فراوانی در این زمینه نمود و به پیشرفت های چشمگیری دست یافت.

 شوروی سابق بعنوان اولین کشور فضایی جهان با تسلیح بلوک شرق و بویژه کشورهای اروپای شرقی به موشک های بالستیک از جمله سری اسکاد و راکت های فراگ در این زمینه دست بالا را نسبت به رقیب خود ایالات متحده و متحدان غربی آن داشت. حکومت ایران در دهه هفتاد میلادی و بر اساس پیمان سنتو تعدادی موشک زمین به زمین از شوروی دریافت کرد. اما با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی و خروج مستشاران نظامی از ایران عملا موشک های دریافتی بی استفاده و دست نخورده باقی ماندند. با آغاز تهاجم عراق به جمهوری اسلامی در سال 1980 و به مدد پشتیبانی قوی شوروی از عراق و تجهیز این کشور به نمونه های پیشرفته اسکاد و فراگ-7 حملات موشکی به شهرهای ایران در سطح وسیعی انجام گرفت. 

این دوران که به جنگ شهرها شهرت گرفت خسارات قابل توجهی به ایران وارد گردید. جمهوری اسلامی که تحت فشار افکار عمومی داخل برای پاسخگویی به حملات موشکی عراق به شهرها قرار داشت و با توجه به محدودیت های شدیدی که در تهیه سلاح در برابر آن وجود داشت، سعی کرد موشک های به جا مانده از دوران شاه را برای پرتاب آماده نماید. این اقدام ایران در وهله اول غیر ممکن می نمود و چندین تلاش نیز به شکست انجامید، اما در ادامه با اصابت موشک های پرتابی ایران به بانک مرکزی عراق در بغداد جهان به یکباره در بهتی عجیب فرو رفت. بعدها مشخص شد که مهندسان ایرانی با تکیه بر توانایی خود موفق به این مهم شده اند. در سال های پایانی جنگ جمهوری اسلامی با خرید نمونه های موشک اسکاد B از لیبی، سوریه و کره شمالی به توانایی موشکی محدودی دست یافت. پس از پایان جنگ ایران برای دستیابی به بازدارندگی و با در نظر گرفتن عامل مهم زمان و به منظور تضمین امنیت خود در برابر هر گونه تهدیدات منطقه ای و فرا منطقه ای در پرتو اوضاع جدید جهانی، به تکنولوژی موشک های بالستیک و توسعه آنها روی آورد.

جمهوری اسلامی تحت تحریم یکجانبه ای قرار دارد که از طرف غرب و خصوصا ایالات متحده بر آن تحمیل شده است. از این رو این کشور برای دستیابی به جنگنده های مدرن و بمب افکن های دور برد و بلند پرواز و تجهیزات آنها با محدودیت های شدیدی روبروست. از طرفی هزینه بازسازی و نوسازی نیروی هوایی ایران که در جنگ هشت ساله به شدت آسیب دیده و نزدیک 60 درصد از پرنده های خود را از دست داده، با توجه به تحریم هایی که جمهوری اسامی با آن روبروست، سخت و غیر ممکن می نماید. در مقام مقایسه هزینه موشکی مانند شهاب-3 با کلاهک 700 تا 1000 کیلوگرمی حدود هشت میلیون دلار تخمین زده می شود و در مقابل جنگنده ای مانند سوخو-30 با توانایی حمل 4000 کیلوگرم بمب و مهمات، بین 45 تا 60 میلیون دلار قیمت دارد که این غیر از هزینه نگهداری و قطعات یدکی و سرویس این جنگنده است. 

از سویی هر چند که حملات هوایی دقیق تر و مطمئن تر هستند و مشکل خطیر طراحی کلاهک را ندارند، اما مشکلات نفوذ زیادی دارند. در مقابل موشک ها و بویژه موشک های بالستیک با سرعت بسیار زیاد خود بویژه در فاز نهایی عملا پدافند مؤثری در برابر آنها در حال حاضر وجود ندارد و این ضریب اطمینان آنها را بسیار افزایش می دهد. از دلایل انتخاب موشک های بالستیک توسط جمهوری اسلامی می توان به برد بالا و قابلیت استفاده در برابر تهدیدات فرا منطقه ای، دارا بودن عمق استراتژیک و ناتوانی دشمنان در رهگیری موشک های ایرانی در مرحله نخست پرتاب، توانایی حمل مقدار زیاد مهمات، توانایی تولید انبوه، دسترسی به کمکهای خارجی و عدم انحصار تکنولوژی این گونه موشک ها توسط غرب اشاره کرد. 

فدراسیون روسیه،جمهوری خلق چین و کره شمالی بعنوان اصلی ترین شرکای ایران در زمینه موشکی محسوب می شوند. ایرانی ها در اواخر دهه 80 میلادی موفق به مهندسی معکوس موشک روسی اسکاد بی(Scud-B) شدند که البته آزمایش های اولیه آن به شکست انجامید. در اوایل دهه 90 میلادی ایران موفق به آزمایش نمونه های بومی اسکاد بی و اسکاد سی که با نام شهاب-1 و شهاب-2 و با برد اولیه به ترتیب 350 و 550 کیلومتر در ایران شناخته می شوند، شد. دهه 90 با پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه موشکی همراه بود. استعداد ایرانیها نه فقط در مهندسین آن بلکه در نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آن باعث شده بود که برنامه موشکی جمهوری اسلامی با پشت سر گذاشتن موانع متعدد فنی، تکنولوژیکی، سیاسی و امنیتی به پیشرفت قابل توجهی دست یابد. ایران با توجه به عقب ماندگی که در این زمینه احساس می کرد و با توجه به تهدیدات فزاینده ایالات متحده و اسرائیل، بیش از پیش به فناوری موشک های بالستیک میان برد احساس نیاز می کرد. به همین دلیل رهبران جمهوری اسلامی به شدت از برنامه موشکی حمایت می کردند. 

این پشتیبانی ها به همراه نبوغ مهندسان ایرانی، جمهوری اسلامی را در مدت زمان کمی به قدرتی با توان موشکی قابل توجهی تبدیل کرد و باعث تعجب حتی چین، روسیه و نیز پاکستان شد. ایرانیان در ادامه به مونتاژ اسکادها رضایت ندادند و به رغم اصرار شرکای خود بر ادامه همین روال تصمیم به طراحی بومی موشک و ارتقای توان خود برآمدند. برنامه شهاب-3 برآمده از همین تفکر است. 
ادامه مطلب...
 نوشته شده توسط عبدالصالح در سه شنبه 88/2/15 و ساعت 3:13 صبح | نظرات دیگران()
نجات توپولوف پوتین به قیمت جان خلبانان و مسافران ایرانی؟!
نکته اصلی این‌جاست که این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم است و مجوز پرواز بین‌المللی ندارد و در عین حال گفته می‌شود پوتین که ورشکستگی این شرکت را به شدت از بین برنده آبروی خود می‌داند، حاضر است ایران را در این شرکت سهام‌دار کند و یا هواپیماها را به صورت قسطی یا اجاره به شرط تملیک به ایران بفروشد.
هنوز خاطره تلخ چند سقوط هواپیمای ایران 140 یا همان آنتونف که در آخرین مورد آن دو ماه قبل در اصفهان پنج خلبان ایرانی را به کشتن داد، از اذهان پاک نشده که خبر قرارداد ساخت 100 فروند توپولوف روسی در ایران به گوش می‌رسد تا بار دیگر میلیون‌ها دلار به جیب دلالان روسی و اوکراینی از هزینه بیت‌المال سرازیر گردد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، اکنون نوبت روس‌هاست تا آن‌ها هم با امضای قرارداد فروش صد فروند هواپیمای تی یو 204 که توانایی حمل 212 مسافر را دارد و خود را همردیف بوئینگ 757 می‌داند بین شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و کمپانی روسی ایلوشین، به امضاء رسیده است، .از خوان نعمت هواپیمایی ایران بی‌بهره نمانند
 

نکته اصلی این‌جاست که این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم است و مجوز پرواز بین‌المللی ندارد و در عین حال گفته می‌شود پوتین که ورشکستگی این شرکت را به شدت از بین برنده آبروی خود می‌داند، حاضر است ایران را در این شرکت سهام‌دار کند و یا هواپیماها را به صورت قسطی یا اجاره به شرط تملیک به ایران بفروشد.
 
کارشناسان معتقدند، خرید این هواپیماها – که صرفاً برای استفاده در داخل کاربرد دارد- تنها در صورتی توجیه اقتصادی دارد که با انتقال تکنولوژی همراه بوده و ارائه پول نقد در وضعیت آشفته آن انجام نشود.
 
این هواپیما که در سال 1989 به بازار هواپیماهای مسافربری دنیا عرضه شده و بیست سال از زمان تولیدش می‌گذرد، دارای دو موتور جت است، اما دارای مشکلات اساسی فراوان است و هنوز لیسانس‌های لازمه اروپایی را برای پروازهای بین‌المللی به کشورهای اروپایی دریافت ننموده است. عمده مشکلات این نوع هواپیماها که چندین بار سرمایه‌گذاران غربی تلاش نمودند خط تولید آن را در کشور دیگری ایجاد نمایند، در موارد ذیل خلاصه می‌گردد:

1- در سال 2000 یک شرکت مصری یک مدل باری این هواپیما را در اختیار گرفت و با گرفتن مجوز از وزارت دفاع انگلستان و خریداری چندین فقره موتور جت از کمپانی رویز رویز انگلستان، قصد استفاده از این نوع موتور جت در این هواپیما را داشت و حدود چهار فروند از نوع باری آن را تولید نمود. اما هیچ‌گونه استقبالی از این نوع هواپیما در سطح دنیا به عمل نیامد و عملا نه کمپانی رویز رویز حاضر به همکاری جدی برای استفاده از موتورهای آن در این مدل هواپیما شد و نه کارشناسان توانستند مطابقت لازم را برای تطبیق موتور با هواپیما انجام بدهند.
 
2- در تجهیزات هوانوردی (ایونیک) این هواپیما که شامل تجهیزات راداری و موقعیت‌یابی و ارتباطات و مکالمات و ثبت فرمان‌های الکترونیکی است نیز از تجهیزات روسی استفاده شده است که اکثر آن‌ها دارای استانداردهای بین‌المللی مورد تائید 187 کشور عضو ایکائو و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیستند و به کارگیری این تجهیزات نه تنها فایده‌ای برای ایران ندارد، بلکه چندین گام به عقب می‌باشد.
 
3- تزئینات داخلی (اینتریور دیزاین)
سالن مسافرین هواپیما که بیشتر به سالن اتوبوس‌های مسافربری شباهت داردهمه ایرانی‌ها به نحوی با تجهیزات و تزئینات داخلی هواپیماهای روسی در طی دهه‌های گذشته آشنایی پیدا کرده‌اند و به خوبی می‌دانند طراحی داخلی این هواپیماها برای «راحتی مسافر» انجام نشده و فقط «انتقال مسافر» را در نظر دارد و عملا طراحی داخلی این هواپیماها توان جلب رضایت مسافر را  ندارد و بایستی عملا تغییرات اساسی در این زمینه انجام پذیرد.
 
با توجه به این سه مقوله اساسی و همچنین تعلق این هواپیماها به چهار نسل پیش هواپیماهای مسافربری، آیا رواست که سرمایه ملی ایرانیان برای جلوگیری از ورشکستگی کمپانی روسی توپولف هزینه گردد؟
 
مسئولین هواپیمایی این قرارداد را جزئی از افتخارات خود بعد از انقلاب اسلامی می‌دانند. چرا که توانسته‌اند روس‌ها را متقاعد نمایند این نوع هواپیمای مسافربری در ایران تولید گردد و بدین وسیله ایران به تکنولوژی ساخت هواپیماهای با موتور جت دستیابی نماید و این پیروزی ارزشمندتر از ساخت هواپیمای ایران -140 می‌باشد و تکنولوژی جدیدتری محسوب می‌شود.
 
کارشناسان معتقدند تنها در صورتی می‌توان این قرارداد را مناسب دانست که شرایط انتقال تکنولوژی در آن عملاً لحاظ شده و در عین حال از نظر اقتصادی، شرکت در آستانه ورشکستگی توپولوف به قیمت پایینی در اختیار ایران قرار گیرد.
 

گفتنی است، هواپیمای آنتونف که در ایران به نام «ایران ???» شناخته می‌شود، تاکنون سه سانحه را پشت سر گذاشته که اولین سقوط این هواپیما در سال 2002 در حوالی باقر آباد 44 کشته بر جای گذاشت.


 نوشته شده توسط عبدالصالح در دوشنبه 88/1/24 و ساعت 7:25 عصر | نظرات دیگران()

 

جزئیاتی جدید از رادار ارسالی آمریکا به اسرائیل
 
معامله‌ای برای مقابله با ترس از موشک‌های ایرانی
این رادار بر خلاف اخبار منتشره که برد آن را تا شعاع 2000 کیلومتری برآورد کرده بودند، می‌تواند شیئی به اندازه توپ بیسبال را از 4700 کیلومتری رهیابی و منهدم کند.

با انتشار اخبار استقرار سامانه راداری ضد موشکی آمریکا در اسرائیل، جزییات فروش این سیستم و قابلیت‌های منحصر به فرد آن منتشر شد.
این رادار که تا پیش از این، تنها در ژاپن مستقر شده بود، از نمونه‌های راداری است که بر سر قرار دادن آن در خاک جمهوری چک، بین آمریکا و روسیه اختلافات شدید درگرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل عربی «تابناک» به نقل از «الشرق‌الاوسط» چاپ لندن، این رادار بر خلاف اخبار منتشره که برد آن را تا شعاع 2000 کیلومتری برآورد کرده بودند، می‌تواند شیئی به اندازه توپ بیسبال را از 4700 کیلومتری رهیابی و منهدم کند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود مدعی است که این کار، صرفا برای مقابله با ایران بوده و مقامات اسرائیلی نیز گفته‌های الشرق الاوسط را تأیید کرده‌اند. این در حالی است که پیش از این، سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل از محل استقرار این موشک اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

گفتنی است، این تجهیزات راداری، پیش از مانور پاییز آینده اسرائیل و آمریکا به ‌کار گرفته خواهند شد. البته در همین زمینه ادعا شده که در این مانور، سیستم ردگیری موشک شهاب 3 و انهدام آن در هوا به گونه‌ای که به محض پرتاب موشک، آن را در فضا ردیابی کرده و با یک موشک ضد موشک مورد هدف قرار دهد، آزمایش خواهد شد.
 
 
 
                                                                                                                                 منبع: www.tabnak.ir

 نوشته شده توسط عبدالصالح در پنج شنبه 87/7/11 و ساعت 12:21 عصر | نظرات دیگران()
ساخت کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران
کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران توسط تیم هشت نفره دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر ساخته شد.

یکی از اعضای تیم هشت نفره سازنده این هواپیمای بدون سرنشین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر گفت: هواپیمای MAV با نام 1ISS توسط تیم هشت نفره آسمان هفتم به سرپرستی مهدی نوری و با خلبانی محمود رضایی، پرواز آزمایشی خود را در روز 13 خرداد سال جاری با حضور رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و معاونین با موفقیت اجرا کرد.

حمیدرضا منتظرحجت افزود: میکرو پرنده ISS1 با وزن 493 گرم، دهانه بال 48 سانتیمتر و سرعت 90 کیلومتر در ساعت است و با مداومت پرواز 60 دقیقه به راحتی می‌تواند در شعاع 3 متری چرخش خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: قابلیت حمل آسان به دلیل کم وزن بودن و ابعاد کوچک آن، پرواز در ارتفاع پایین و عدم دید در رادار، پایداری بالا، استحکام بالای سازه، مداومت پروازی و قدرت مانور بالا از توانایی‌های این پرنده به شمار می‌آید.

این دانشجوی کارشناسی هوافضا از دانشگاه صنعتی مالک اشتر در شاهین‌شهر خاطرنشان ساخت: هواپیمای بدون سرنشین ISS1 قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارد و با نصب سنسور مواد بیوشیمیایی می‌تواند این مواد را در هوا پخش کند.

وی گفت: تحقیق و پژوهش تیم آسمان هفتم هشت ماه طول کشید و این تیم آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی EMAV 2008 آلمان در بخش OUT DOOR (خارج از سالن) که 18 تیر ماه در شهر براشویگ آلمان برگزار می‌شود، اعلام کرده است.
منتظر حجت افزود: پلن فرم این هواپیما با نام زیمرمان برای اولین بار است که بر روی هواپیماهای میکرو استفاده می‌شود.

گفتنی است، کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران با همکاری مسعود ابراهیمیان، سید محمد روحانی، حمیدرضا منتظرحجت، سید مجید فتوحی، محمد قربانی، احسان ادیب‌زاده، مرتضی رسولی و حجت الله بابایی ساخته شده است.
 
منبع:                   www.tabnak.ir

 نوشته شده توسط عبدالصالح در سه شنبه 87/3/21 و ساعت 5:7 عصر | نظرات دیگران()
تصاویر رونمایی از نخستین سامانه فضایی ایران
 
ادامه مطلب...
 نوشته شده توسط عبدالصالح در سه شنبه 86/11/16 و ساعت 3:10 عصر | نظرات دیگران()

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پرواز جت آموزشی یاحسین(ع) در آینده ای نزدیک خبر داد.

امیر سرتیپ احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم تقدیر از جانبازان این نیرو با بیان موفقیت های کشورمان در زمینه ساخت هواپیماهای نظامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب، هواپیماهای ملخ دار و نیز جت های آموزشی و شکاری مختلفی در صنایع نظامی کشور تولید شده است. وی خاطرنشان کرد: پس از ساخت هواپیمای آذرخش و جت شکاری دو سکانه در کشور، هم اکنون برای تولید انبوه، این مدل ها به بخش هواپیماسازی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، ساخت بمب های دورزن و نقطه زن لیزری، موشک های هوا به هوا، هوا به زمین و زمین به هوا را از دیگر اقدام های نیروی هوایی ارتش عنوان کرد.

www.baztab.com                               &    http://baztabnews.parsiblog.com/


 نوشته شده توسط عبدالصالح در یکشنبه 86/6/4 و ساعت 12:59 صبح | نظرات دیگران()

خط تولید بمب هدایت شونده «قاصد» هفته آینده در وزارت دفاع راه‌اندازی می‌شود.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در گزارشی که به مناسبت هفته دولت تهیه کرده به ذکر مهمترین اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه در هفته دولت پرداخته است.

برپایه این گزارش، طرحهای مختلف دفاعی و خدماتی از جمله افتتاح خط تولید فشنگ کالیبر کوچک، افتتاح کارخانه روغن کشی خرمشهر با ظرفیت اشتغال بیش از هزار نفر، آغاز بهره‌برداری طرح توسعه ظرفیت باتری در وزارت دفاع و افتتاح موزه ملی جغرافیای ایران اشاره شده است.
یکی از مهمترین پروژه‌های هفته دولت در وزارت دفاع، افتتاح خط تولید نقشه‌های یک در هزارم است که برای اولین بار در خاورمیانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و از جمله اقدامات ارزشمند سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.
الیته در بخش ساخت تجهیزات جدید و مدرن دفاعی نیز باید به خط تولید بمب هوشمند قاصد اشاره کرد که هفته آینده توسط وزیر دفاع افتتاح می‌شود.

بمب 2000 پوندی قاصد دارای سیستم هوشمند هدایت شونده است و تاکنون در انحصار چند کشور محدود و پیشرفته دنیا قرار داشته که اکنون به همت متخصصان داخلی در وزارت دفاع ساخته شده‌ است.
این بمب پیشرفته تاکنون از روی جنگنده‌هایی همچون اف 4 و اف 5 با موفقیت شلیک و مراحل مختلف ساخت آن تا افتتاح خط تولید در وزارت دفاع کشورمان انجام شده است.

همچنین وزیر دفاع به عنوان یکی از اعضای کابینه، به مناسبت هفته دولت با سفر به استان بوشهر ضمن افتتاح چندین پروژه استانی و پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به بوشهر، در جمع نیروهای مسلح استان حاضر شده و به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر نیز سخنرانی خواهد کرد.

www.baztab.com                          & http://baztabnews.parsiblog.com/


 نوشته شده توسط عبدالصالح در یکشنبه 86/6/4 و ساعت 12:53 صبح | نظرات دیگران()

_________________________________________________________________________________

ایران که در حال حاضر شدن برای مقابله با حمله احنمالی آمریکا یا اسرائیل‌ به تأسیسات اتمی خود است، یک سامانه شلیک از راه دور موشک راه‌اندازی کرده که قادر به مدیریت و شلیک چندین موشک دوربرد شهاب است و هم اکنون این سامانه در پناهگاه‌های زیرزمینی قرار دارند.
_________________________________________________________________________________


 

 

 

 

 

 

منابع صهیونیستی مدعی شدند ایران برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا یک سامانه دفاعی موشکی راه‌اندازی کرده است.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، «اورشلیم‌پست» نوشت: ایران که در حال حاضر شدن برای مقابله با حمله احنمالی آمریکا یا اسرائیل‌ به تأسیسات اتمی خود است، یک سامانه شلیک از راه دور موشک راه‌اندازی کرده که قادر به مدیریت و شلیک چندین موشک دوربرد شهاب است و هم اکنون این سامانه در پناهگاه‌های زیرزمینی قرار دارند.

(JPEG)


پس از چند مرحله ارتقای توانایی‌های موشک‌های شهاب، هم‌اکنون گفته می‌شود که موشک‌های «شهاب 3» بیش از 2000 کیلومتر برد دارند. این موشک‌ها در ابتدا برای طی مسافتی 1300 کیلومتری طراحی شدن بودند.



بنا بر گفته‌های منابع آگاه غربی، این سیستم کنترل از راه دور توسط ایران و کره شمالی بر اساس تکنولوژی چینی ساخته شده است. یحیی رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران ایران به تازگی اعلام کرد که موشک‌های شهاب آنها به تجهیزات هدایت پیشرفته‌ای مجهز شده است که توانایی هدایت موشک‌ها پس از شلیک را دارند.

(JPEG)
مقامات دفاعی اسرائیل اخیرا اعلام کرده بودند، در صورتی که ایران مورد حمله قرار گیرد، احتمال این‌که موشک‌های شهاب خود را به سوی اسرائیل و اهداف آمریکا در منطقه شلیک کند، زیاد است و همچنین مدعی شده بودند که سیستم دفاع موشکی آنها توانایی مقابله با حملات موشکی ایران را دارد.
این در حالی است که در جنگ 33 روزه تابستان سال گذشته با حزب الله لبنان، هزاران موشک میان‌برد حزب‌الله در اراضی اشغالی فرود آمد.

(JPEG)
«اورشلیم‌پست» ادامه داد: مقامات دفاعی اسرائیل از تأثیر تحریمات بر ایران خبر دادند اما از تصویب ادامه این تحریمات ابراز نا امیدی کرده‌اند و یکی از آنها گفت که تصویب یک قطعنامه دیگر بدون حمایت روسیه و چین مورد تردید است.
www.baztab.com                   &         http://baztabnews.parsiblog.com/


 نوشته شده توسط عبدالصالح در یکشنبه 86/6/4 و ساعت 12:35 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2      

 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اعتراض به مسدود سازی وبلاگ خبری Baztabnews.parsiblog.com
کلاهخود مرگ واقعی شد+عکس
اولین اتوبوس فضایی
تصاویر زیبا از کابین خلبان هواپیماهای مختلف با کیفیت زیاد
تصاویر زیبا از پرنده های رادار گریز B-2 , F-117
خطرناک ترین فرودگاه های دنیا (تصویری)
ناوهای هواپیمابر
ایرانیان در ناسا، به این مساله افتخار کنیم یا به خاطر از دست داد
فیلم: بالگرد کبرای ایرانی
4 ویژگی مهم «سجیل 2» نسبت به شهاب 3
تصاویر: پرتاب موفق موشک سجیل 2
پرونده فعالیتهای موشکی جمهوری اسلامی
نجات توپولوف پوتین به قیمت جان خلبانان و مسافران ایرانی؟!
معاملهای برای مقابله با ترس از موشکهای ایرانی
ساخت کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران
[همه عناوین(36)][عناوین آرشیوشده]
:جستجو

بالا

بالا

mi118.com