سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد [امام جواد علیه السلام]
پنج شنبه 103 اردیبهشت 13: امروز

ارابه شیطان نامی بود که مجاهدان افغان در هنگام اشغال کشورشان توسط شوروی سابق در دهه ۸۰ با دیدن هلیکوپتر MI-24 Hind  به آن دادند. اگر آپاچی را بهترین بالگرد ضد تانک جهان بنامیم ، باید میل 24 را بهترین بالگرد تهاجمی جهان نامید.



1



میل ۲۴ هایند اولین بار در سال ۱۹۷۴ وارد خدمت شد و آن را باید اولین بالگرد ضد تانک پشتیبانی هوایی نزدیک ساخت روسیه دانست. میل ۲۴ را باید یک طرح انقلابی و اعجاب آور در صنایع بالگرد سازی دانست. به جرات باید این بالگرد را باید یکی از بی نظیرترین بالگردهای هجومی جهان نامید. این بالگرد که با سرعت کروز  ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت با پرواز در کمترین ارتفاع ممکن به یک باره بر سر نیروهای دشمن ظاهر شده و آتش مهیبی را بر سر آنان فرو می ریزد. میل ۲۴ که نمونه صادراتی آن را میل ۲۵ و یا میل ۳۵ نیز می نامند َ باید از نظر ابعاد و وزن آن را بزرگترین بالگرد ضذ تانک جهان نامید. این بالگرد با طول ۲۱ متر ( در مقابل ۱۷ متر برای آپاچی ) و وزن خالی ۸۲۰۰ کیلو گرم ( در مقابل ۵۱۶۰ برای آپاچی ) بزرگترین و سنگین ترین بالگرد ضد تانک جهان است که ۳ برابر کبرا و ۵/۱ برابر آپاچی وزن دارد. بر خلاف اکثر بالگردهای ضد تانک جهان که از ترکیب دو سرنشینه با الگوی خدمه پشت سر هم استفاده میکردند  َ نمونه های اولیه این بالگرد دارای دو خدمه در کنار هم بود که البته این مسئله در مدل های بعدی بر طرف شد. این بالگرد بر خلاف تمامی بالگرد های ضد تانک جهان که تنها می توانند دو خدمه را حمل کند ، این بالگرد در کابین پایینی خود که در عکسها مشخص است ۸ نفر سرباز کاملا مسلح را همراه خود حمل کند.



جالب است بدانید که این بالگرد نمی تواند به صورت عمودی از روی زمین بلند شود ، بلکه باید مسافتی را با چرخ بر روی باند خزش کرده تا بتواند بلند شود . البته مسافت بسیار کمی.دلیل این امر به بالهای بزرگ و رو به پایین این بالگرد مخوف بر می گردد.

این بالگرد دارای ۵ ملخ اصلی و ۳ پروانه دم می باشد و بر عکس سایز و مخوف بودنش ، از هلیکوپتر کبرا بسیار آرامتر ( نه از لحاظ سرعت ) ، کم صداتر و نرم تر پرواز می کند. گفته می شود این بالگرد به دلیل داشتن بالهای بزرگش که نیروی زیادی در حرکت رو به جلو ایجاد می کند توسط خلبانانش مانند یک هواپیمای بال ثابت به پرواز در می آید.



از سال ۱۹۷۴ تا کنون مدل های مختلفی از این بالگرد ساخته شده است که شامل MI-24 A/B/C  مدل های پایه که خدمه در این مدل ها در کنار هم قرار می گیرند . MI24D (هایند D )  نمونه بهسازی شده مدل های قبلی با کابین دو بار طراحی شده با خدمه پشت سر هم. MI24V (هایند E ) نمونه پشتیبانی مجهز به یک توپ گاتلینگ 4 لول  7/12 میلیمتری. MI24P ( هایند F ) نمونه بهسازی شده و سنگین تر دارای یک توپ دو لول 7/12 میلیمتری ثابت. MI24R ( هایند G-1 ) دارای تجهیزات خاص برای مقابله با جنگهای اتمی. MI24K ( هایند G-2 ) نمونه شناسایی با یک دوربین بزرگ درون کابین. MI25 نمونه صادراتی هایند D  . و MI35 مدل صادراتی هایند E . و MI35 P  نمونه صادراتی هایند F . و MI35M آخرین مدل و پیشرفته ترین مدل برای صادرات.





میل ۲۴ دارای ۲ دستگاه موتور کلیموف TV3-117 با توان 2190 اسب بخار دارای قوی ترین موتور در میان بالگردهای ضد تانک موجود است. روسها این موتور را بر روی سایر هلیکوپتر های خود نصب کرده اند و اکنون میل 24 و میل 28 و کاموف 27 و 29 و 30 و 60 و میل 17 از این موتور استفاده می کنند. تسلیحات این بالگرد در مدل پر تولید       MI-24V  شامل 1 مسلسل 7/12 میلیمتری 4 لول متحرک است با 1470 فشنگ انفجار قوی و ضد زره که معمولا یک فشنگ در میان از این دو نوع لود می شود تا بیشترین اثر مخرب را داشته باشد و می تواند اهداف را در طرفین بالگرد هدف قرار دهد. این مسلسل به وسیله سایت نصب شده بر روی کلاه افسر مهمات هدف گیری می شود به گونه ای که به کمک ارسال و دریافت امواج الکترو مغناطیسی ، مسلسل هدف را شناسایی کرده و خود به خود هدف یا هر جایی را که افسر مهمات نگاه می کند نشانه می رود.



نمونه های اولیه هایند فاقد مسلسل ثابت در درون بدنه بود و برای حمل آن از بالهای بزرگ و بدون افتادگی و زاویه اش استفاده می کرد. در هایند C شکل بالها به شکل امروزی در آمد و هر بالچه دارای 3 جایگاه حمل تسلیحات (Hard Point ) بود ( در مدلهای قبلی 2 جایگاه در هر بال بود ).



12



 


 نوشته شده توسط عبدالصالح در دوشنبه 85/11/30 و ساعت 2:0 عصر | نظرات دیگران()

 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
اعتراض به مسدود سازی وبلاگ خبری Baztabnews.parsiblog.com
کلاهخود مرگ واقعی شد+عکس
اولین اتوبوس فضایی
تصاویر زیبا از کابین خلبان هواپیماهای مختلف با کیفیت زیاد
تصاویر زیبا از پرنده های رادار گریز B-2 , F-117
خطرناک ترین فرودگاه های دنیا (تصویری)
ناوهای هواپیمابر
ایرانیان در ناسا، به این مساله افتخار کنیم یا به خاطر از دست داد
فیلم: بالگرد کبرای ایرانی
4 ویژگی مهم «سجیل 2» نسبت به شهاب 3
تصاویر: پرتاب موفق موشک سجیل 2
پرونده فعالیتهای موشکی جمهوری اسلامی
نجات توپولوف پوتین به قیمت جان خلبانان و مسافران ایرانی؟!
معاملهای برای مقابله با ترس از موشکهای ایرانی
ساخت کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران
[همه عناوین(36)][عناوین آرشیوشده]
:جستجو

بالا

بالا

mi118.com